دمنوش هاي كياهي و لاغر كننده دمنوش هاي كياهي و لاغر كننده .

دمنوش هاي كياهي و لاغر كننده

چاي ترش

چاي ترش لاغري

در طب سنتي ايران ما بسيار نام چاي ترش را مي شنويم و در مورد خواص چاي ترش هم تا حدودي همه ما اطلاعات كلي داريم و شايد هم اكثريت ما اين چاي را بنا به هر علت، يكبار در طول زندگي امتحان كرده باشيم. در اين مقاله ما قصد داريم تا در مورد خواص چاي ترش بيشتر و كاملتر براي شما صحبت كنبم كه اميدواريم مورد استفاده تان قرار گيرد.

 

در بين انواع چاي كه ما مي شناسيم، اين نوع چاي خواص درماني مخصوص به خود را دارد. از جمله برطرف كننده بيماريهاي و مشكلات مختلف كبد است . مصرف دمنوش چاي ترش امكان ابتلا به بيماري سرطان را پايين مي آورد. اين نوع چاي منجر به افزايش سوخت و ساز بدن مي شود و به همين علت كسي كه چاي ترش مصرف مي كند به راحتي مي تواند وزن كم كند. بنابراين يكي از راههاي اصلي لاغري و كاهش وزن مصرف چاي ترش است.

اگر در نظر داريد كه چاي ترش مصرف كنيد و مي خواهيد از خواص آن بيشتر مطلع شويد، بايد بدانيد كه چاي ترش كالري كمي دارد و كافئين هم ندارد.

به اين ترتيب اگر تا به حال فقط چاي سياه مصرف كرده ايد از اين به بعد مي توانيد مصرف چاي گياهي ترش را هم در برنامه  غذاي و در بخش نوشيدني ها قرار دهيد. در ضمن مطمئن باشيد كه چاي ترش طعم خاص و منحصر بفردي دارد.

شما عزيزان براي خريد چاي ترش مي توانيد همين الان از طريق يكي از روش هاي زير اقدام به تهيه اين محصول نماييد :

قيمت چاي ترش در مقايسه با خواص و فوايد بيشماري كه دارد واقعا بسيار مقرذون به صرفه مي باشد.

 

اگر فشار خون دارد و يا با مشكل بالا بودن كلسترول دست و پنجه نرم مي كنيد خوب است بدانيد كه مصرف چاي ترش لاغري فشار خون بالا را كاهش مي دهد و كلسترول بد خون را هم از بين مي برد. اگر با مشكلات معده و ناراحتي هاي معده و سيستم گوارش مواجه هستيد حتما چاي ترش  بنوشيد چرا كه مصرف اين نوع چاي باعث هضم و جذب بهتر غذا مي شود. اين را هم درباره خواص چاي ترش  بدانيد كه نوشيدن اين نوع چاي، تقويت سيستم ايمني بدن و بهبود عفونت ها را هم به دنبال دارد.

اگر بخواهيم در مورد خواص دمنوش گياهي چاي ترش  بيشتر صحبت كنيم بايد ادامه دهيم كه چاي ترش بهترين ماده اسي است كه مملو از ويتامين C است و شامل انواع مواد معدني و آنتي اكسيدان است و براي رفع اضطراب بسيار كارايي دارد. نوشيدن چاي ترش در همه دنيا متداول است و به نوعي براي همه جهانيان شناخته شده است و در اقصي نقاط جهان هم به عنوان يك ماده دارويي از آن ياد مي شود و مورد استفاده قرار مي گيرد.

ما در سايت شرايطي را براي فروش چاي ترش مهيا كرده ايم كه براحتي مي توانيد در عرض چند دقيقه اقدام به خريد و تهيه اين محصول نماييد.شما كافيست تا براي خريد اينترنتي چاي ترش بروي دكمه هاي خريد پستي در سايت كليك كرده وس فارش خود را به صورت آنلاين ثبت نماييد.

در مورد ويژگيهاي ظاهري و مرئي چاي ترش  بايد بگوييم كه رنگ اين چاي قرمز رنگ است و همانگونه كه از نام آن نيز مي توان استنباط كرد، مزه آن ترش مزه است. اگر بخواهيم از مزه چاي ترش  براي شما مثال بزنيم، بايد بگوييم كه مزه آن شبيه به مزه قره قروت است.

 

۱- كنترل فشار خون

مطالعات علمي بسياري در مورد رابطه مصرف چاي ترش و كاهش فشار خون انجام گرفته است از جمله بر اساس پژوهش هاي انجام گرفته در انجمن قلب آمريكا، نوشيدن اين دمنوش منجر به پايين آمدن فشار خون در بزرگسالان و افراد مبتلا به بيماري فشار خون بالا مي شود.

اين مطالعات در ادامه نشان مي دهند كه مصرف چاي فوق به عملكرد بهتر قلب كمك مي كند و از ريسك ابتلا به انواع بيماري هاي قلبي-عروقي به نسبت قابل ملاحظه اي مي كاهد.

بر اساس مطالعه اي ديگر كه در دانشگاه تافتس بوستون در مورد خواص چاي ترش انجام گرفته است، اعلام شده است كه چاي ترش حاوي تركيبات آنتي اكسيدان قوي است كه اين تركيبات در اين نوع چاي منجر به  كاهش فشار خون تا ۱۰ ميلي متر جيوه مي شوند.

اگر شما هم از فشار خون بالا رنج مي بريد و قصد داريد از اين دمنوش  استفاده كنيد بايد بدانيد كه براي رسيدن به نتيجه مثبت و پايين آوردن فشار خون خود، مي بايست روزي سه فنجان چاي ترش به مدت يك هفته مصرف كنيد تا از خواص آن در راستاي هدف تان بهره بگيرد.

آن دسته از افرادي كه به دنيال داروهاي مدر هستند بايد بدانند كه دمنوش چاي ترش  مي توانيد به آنها در اين مورد كمك فراوان كند. چاي ترش ادرارآور است چرا كه باعث افزايش اوره خون مي شود و همين عامل هم باعث كاهش فشار خون مي شود.

۲- كاهش كلسترول بد خون

اگر از آن دسته افرادي هستيد كه كلسترول بد خونتان بالا است  مي خواهيد به روش سنتي و بدون عارضه آن را پايين آوريد، توصيه مي كنيم نوشيدن چاي ترش را در برنامه غذايي روزانه خود بگنجانيد چرا كه آنتي اكسيدان هاي موجود در اين نوع چاي ميزان كلسترول بد خون يا همان LDL، در بدن را كاهش مي دهد. و خوب است اين را هم بدانيد كه با كاهش كلسترول بد خون، مشكلات قلبي هم به وجود نمي آيد.

افراد ديابتي هم مي توانند از اين دمنوش مصرف كنند چرا كه تركيبات هيپوليپيدمي و هيپوگليسمي موجود در اين نوع چاي براي بيماران مبتلا به ديابت بسيار مفيد است.

۳- درمان بيماري هاي كبدي

بر مبناي مطالعات انجام گرفته، آنتي اكسيدان اين گياه باعث بهبود مشكلات كبدي مي شود. چرا كه اين تركيبات باعث خارج شدن سلول هاي راديكال آزاد از بدن خارج ي شوند و بافت ها و سلول هاي سالم را پاكسازي مي كنند.

به اين ترتيب مي توان ادعا كرد كه با نوشيدن چاي ترش عمر مفيد اعضاي بدن افزايش مي يابد و در برابر بيماري ها مقاوم مي شوند.

۴- مقابله با بيماري سرطان

اين گياه حاوي پروتوكاتكويك اسيد است. در معرفي اين ماده  بايد گفت كه يك آنتي اكسيدان است كه توان مقابله با تومورهاي سرطاني را دارد.

در خصوص مبارزه و پيشگيري چاي ترش  با بيماري سرطان بايد ادامه داد كه، بر اساس پژوهشهاي انجام گرفته، آنتي اكسيدان موجود در اين محصول باعث آهسته تر شدن روند رشد سلول هاي سرطاني مي شود، به اين صورت كه فرآيند خزان ياخته اي يا همان مرگ برنامه ريزي شده سلولي را اجرايي مي كند. در مورد اين فرايند كه بواسطه مصرف چاي ترش  ايجاد مي شود بايد اينگونه ادامه داد كه فرايند خزان ياخته اي به فرآيندي گفته مي شود كه در آن سلول آسيب ديده جهت جلوگيري از آسيب و ضرر بيشتر به بدن، به گونه اي برنامه ريزي شده خودكشي مي كند و به اين ترتيب گفته مي شود مبارزه با سرطان صورت گرفته است.

۵- ضد باكتري و ضد عفونت هاي ويروسي

چاي ترش سرشار از تركيبات اسيد اسكوربيك يا همان ويتامين C است. اين ماده براي تقويت سيستم دفاعي بدن ضروري است. در واقع گياه فوق خواص ضد باكتريايي و ضد عفوني در خورد توجهي دارد و از بروز سرماخوردگي و يا گلودرد در افراد جلوگيري مي كند.

در مورد خواص آن بايد گفت كه، چاي ترش خاصيت تب بر دارد. براي ان دسته از افرادي كه مي خواهند به روش بدون عارضه و روش سنتي وگياهي تب را قطع كنند بايد گفت كه اين خاصيت چاي ترش به علت طبيعت سرد اين نوع چاي است كه در نتيجه اين خاصيت كل بدن خنك مي شود و تب فرد پايين مي آيد.

۶- برطرف كردن علائم و درد قاعدگي

مصرف چاي ترش در بانوان باعث كنترل سطوح هورموني آنها مي شود و به همين علت هم علايم دوران عادت ماهانه از قبيل تغييرات خلق و خوي، دردهاي شكمي، افسردگي و يا پرخوري را كاهش مي دهد.

۷- مقابله با افسردگي و اضطراب

چاي ترش حاوي انواع ويتامينها، مواد معدني از قبيل فلاونوئيدها است كه همه آنها براي مقابله با بيماريها از جنس افسرگي نقش ضروري ايفا مي كنند.

مصرف چاي ترش باعث آرامش بدن، ذهن و اعصاب مي شود و همينطور منجر به كاهش اضطراب در افراد مي شود.

۸- تقويت كننده دستگاه گوارش

با نوشيدن اين گياه ميزان اوره تنظيم شده و حركات روده را افزايش مي يابد. آن دسته از افرادي كه با مشكل يبوست مواجه هستند در مورد خواص چاي ترش بايد بدانند كه از آنجايي كه اين نوع چاي ادرارآوراست، براي رفع يبوست بسيار مفيد است و در صورت مصرف اين دمنوش دستگاه گوارش عملكرد بهتري خواهد داشت. كه در نتيجه آن وزن شخص كاهش مي يابد. و در نتيجه اين چرخه سالم دستگاه گوارش، خطر ابتلا به سرطان روده هم بسيار پايين مي آيد.

۹- برطرف كردن عطش و خنك كردن بدن

اگر بخواهيم صحبت در مورد خواص آن  را ادامه دهيم بايد بگوييم كه از اين دمنوش مي توان به عنوان يك منبع خوب نوشيدني ورزشي جهت برطرف كردن عطش ناشي از تحرك زياد، بهره گرفت. در اين راستا، به طور معمول چاي ترش را به صورت قالب هاي يخي در آورده و مورد مصرف قرار مي دهند.

با توجه به اينكه چاي ترش طبيعت سردي دارد، بنابراين، با مصرف آن مي توان همه بدن را به يكباره خنك كرد.

۱۰- چربي سوز عالي

در مورد خواص چاي ترش بايد گفت كه نوشيدن اين گياه كمك شاياني به كاهش وزن مي كند. چنانچه شما غذاهاي حاوي كربوهيدرات زياد مورد مصرف قرار مي دهيد و بواسطه اين نوع مصرف مواد غذايي قند و نشاسته زيادي به بدن شما وارد مي شود، مي توانيد براي چربي سوزي از چاي ترش كمك بگيريد. در مطالعات بسياري اين نكته به اثبات رسيده است كه مصرف چاي ترش ميزان جذب نشاسته و قند در بدن را به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد و باعث چربي سوزي و كاهش وزن در افراد مي شود.

۱۱- چاي ترش  يك نوشيدني مناسب براي فصول سرد و گرم

از جمله موارد مصرفي كه باعث شده هر فردي از خواصش  بهره مند شود، آن است كه چاي ترش را هم مي توان به صورت گرم و دو كردن مورد مصرف قرار داد و هم مي توان آن را به شكل قالب هاي يخي درآورد و استفاده كرد. به اين ترتيب، اگر در نظر داشته باشيد كه در فصل زمستان خود را گرم كنيد، بهتر است كه اين گياه را دم كنيد و بصورت گرم بنوشيد.

 

و چنانچه در فصل تابستان مي خواهيد خنك شويد و عطش خود رفع كنيد، پيشنهاد مي كنيم كه چاي ترش يخ زده را مورد مصرف قرار دهيد، مطمئن باشيد عطش شما برطرف مي شود.

۱۲- چاي ترش يك نوع گياه خوشمزه و گوارا

همانطور كه پيشتر در بحث خواص اين گياه  اشاره كرده ايم، طعم آن بسيار شبيه طعم قره قروت است. و چنانچه مزه ترش را خيلي نمي پسنديد مي توانيد به آن عسل و يا شكر اضافه كنيد تا شيرين يا حداقل ملس شود.

چنانچه با مصرف ادويه ها مشكل نداريد مي توانيد در موقع نوشيدن چاي ترش به آن ادويه هايي از قبيل دارچين، ميخك، جوز هندي و يا زنجبيل اضافه كنيد و به طعم مورد نظرتان برسيد و از خواص چاي ترش بهره مند شويد.

مورد منع مصرف چاي ترش

* همانطور كه در طي بحث از خواص چاي ترش به اين نكته اشاره شد كه چاي ترش باعث پايين آمدن فشار خون مي شود، مصرف چاي ترش به افرادي كه داراي فشار خون پايين هستند، توصيه نمي شودو از نوشيدن آن جدا خودداري كنيد.

* مصرف اين دمنوش براي زنان باردار توصيه نمي شود.

* در پايان بايد گفت كه در بعضي افراد مصرف چاي ترش باعث واكنش هاي حساسيتي از قبيل قرمز شدن چشم ها و يا در مواردي ايجاد تب مي شود كه بهتر است اين دسته از افراد از مصرف چاي ترش خودداري كنند.

 

دمنوش گياهي لاغري چاي سبز تيماچايي لاغري دكتر سيناسفارش قهوه سبزدمنوش براي آرامش اعصاب  , چاي كرفس ۵۰۴۰ , خريد دمنوش دربند , پكيج لاغري ۵۰۴۰ , چاي سفيد قيمتچاي گياهي ترش


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۲۹:۵۷ توسط:مولايي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :